tisdag 27 januari 2009

perfekt sammansättning


I helgen har jag varit solokvist, eller hur säger man...gröngöling? näe..men grön...?? Det jag försöker säga är att M var i skåne och roade sig flott med sina nära och kära. Då var ju jag tvungen att göra detsamma på hemmaplan. Hade bara fredagen bokad. Middag hos fantastiska Stina på fredagen, med ett glas...och troligen utgång...för vi skulle påminna oss själva om att livet ju leker!
Här är Stina med vår heta majssoppa och quesadilla. hothothot!
Efter den goda middagen joinade Jenny och Helena oss och vi drog vidare till en nyöppnad bar som en härlig vän till mig öppnat! The Cove på Järntorget i Gamla Stan. Vi kom dit halv ett och stället stängde tyvärr kl ett.. så blirdet alltid när det blir föör trevliga förfester! Men vi hann iaf bli bjudna på en varsin öl av den stolta ägaren David. Line och hennes vännina var också där så vi catchade up lite Halmstadnyheter:)'
När det stängde åkte vi mot östermalm- trots att jag aldrig vill dit hamnar jag likt förbenat där...why? Hamnade på ett sunkställe och hängde där till 3 ung... Då ringde David, då har de precis städat upp baren och han och hans co-owner Stellan skulle in på ökända Spyan- SPYbar...Jenny och jag var mycket skeptiska men vips så viftade DJ-Stellan med ett VIPkort och vi kom in gratis...tjoheeej. Pågrund av det frikostiga sällskapet drack vi gratis också! Heelt fantastiskt! hade jättekul! kl 5:40 var jag på väg hem på min cykel från universitetet...Det hade visst snöat och regnat om vartannant- och frusit på. Vägen hem var rena isgatan, men det insåg jag inte riktigt...förrän jag kom till den branta nedförsbacken...MEN tog den galant den med! alla händer , tänder och fötter kom hem hela i behåll.
Jag hade avtalat med Stina att gå promenad runt Djurgården på lördag fm./em..(blev em) .Regnade småspik men kl 14.30 var vi i allafall till fots på väg som små rådjur på hal is mot Etnologiska museet. SÅg en utställning om Trafficking. Sevärd..hemsk..tankeväckande.
Efter att ha mosat hjärnan med utställningar åkte vi hem till Stina och lagade ännu en go soppa, potatis/purjo den här gången:) gooott! Glass med maränger och te till efterrätt, samtidigt som vi såg film. Arn 2. -helt ok men böckerna är mycket bättre! Underbar lördag, kunde inte ha blivit bättre!
På söndagen tränade jag Bodybalance(blanding av pilates och yoga typ) och åkte direkt till Ella där jag jobbar som personlig Assistent. Passade på att tjäna pengar och tänka på hälsan den annars ångestfyllda söndagen....
kontentan är att det blev en alldeles perfekt helg! så nöjd och glad nu efteråt!:) häärligt

1 kommentar:

Anonym sa...

Va mysigt det låter! Gamla spyan... det var tider det..haha Hoppas du kommer hit i helgen så att även vi får träffa dig, å M om han e hemma...:)

Pouss Dolly