fredag 13 februari 2009

kärlek och bröllop

Tänkte visa lite bilder innifrån Konstfack och vad som händer innanför de stora vita väggarna...Vi hade vernissage idag som gick jättebra och vi fick massa beröm:)
men eftersom Blogspot vägrar att ladda upp vissa av mina bilder får det vänta lite...(d är mest därför jag bloggar så sällan, jag har aldrig tålamod att vänta ut teknik... det ska bara funka!)
istället visar jag bild på min söta systerson Albin. Jag var på besök i onsdags och han har redan blivit mycket större- fast fortfarande är han en liten skrutt...en söt liten en..
Jag fick den stora äran att byta blöja två gånger...och Albin gillade min yogiska position " sittande gungan"...Han somnade så fort jag lyfte rumpan och gungade- bra rumpträning! Slutade jag vaknade han direkt...som här...








Imorgon ska jag och Markus på hans farbror Christers bröllop! Han och hans blivande maka Tina ska slå till på alla hjärtans dag och vi är glada gäster som gärna kommer och firar. Vi ska ta en hyrbil ner till Karlskrona och hoppas att vi kommer i tid... Det återstår att se...bilfirman öppnar kl 10 och bröllopet börjar kl 16...Wrrooom.... men vi har inte råd att köra för fort och åka på böter heller... Vi får hålla tummarna att vi hinner ner på 5, 5 timme...
Det här med utstyrsel har det meckats med sen efter jul och nu är det äntligen klart. Jag har slutligen lånat en klänning av Malin som jag tycker är jättefin! den är axelbandslös, men på bilden har jag en liten kofta över axlarna...Självklart ska jag ha svarta strumpbyxor till...Det kommer komma fler bilder..:)
Markus ska vara jättefin han med, lång och ståtligare än någonsin i sin kostym. Han lämnade in sin svarta linnekostym för kemtvätt men behövde köpa en ny skjorta. Jag behövde den där lilla koftan så vi gick för att inköpa det sista...
Men så hittar han en jättefin grå kostym, med ljusa tunna ränder och jag hetsar honom att prova den..Den sitter som en smäck på min vackre man. Dock kunde han inte unna sig den när han redan hade en kostym tyckte han...Så han köpte bara skjortan... Men jag kunde inte riktigt hålla med om att man klarar sig med bara en kostym,.. så jag gick tillbaka igår och köpte den som en present åt honom! Så nu ville han ha den nya grå kostymen på bröllopet istället- så fiiiin...

Jag tycker ju egentligen att alla hjärtans dag bara är ett kommersiellt spektakel men med bröllop i faggorna blir jag lite vänligare inställd till helgen, så jag får passa på att önska alla nära och kära en fin helg med lite extra krydda k ä r l e k

3 kommentarer:

Lena sa...

Äntligen lite liv från denna blogg, blir SÅ glad. Har gott och väntat på bilder på lille "skruttAlbin". Han ser ut att må väldigt bra, kan det bero på moster Madelene???
SÅ gulligt att du köpte en fin kostym till min son....han lät väldigt glad när jag pratade med honom i telefon. Hoppas ni får ett riktigt fint bröllop, ja som gäster alltså. Markus LOVADE att ni skickar kort på er, även på brudparet till mej (gärna på mailen). Så fin din klänning är! Jag är lite nervös för er färd ner, TA det lugnt, ja så dax att säga det nu, för nu är ni ju på bröllop! Kramis mamsen Lena

Lena sa...

Glömde detta:
UTMANAD är du av mej!
Utmaningen går ut på följande:
Bloggaren skriver 8 ovanor om sig själv. Den som blir utmanad skriver ett eget blogginlägg om sina 8 ovanor. I slutet av inlägget skriver du minst 8 personer som du utmanar.
Lite kul att veta om du har några ovanor, jag fick fundera *skratt*. Kramis Lena

Anonym sa...

Så fin du är i klänningen!!! Passade ju perfekt. =)