tisdag 17 februari 2009

utmanad

Lena har utmanat mig

jag ska berätta 8 ovanor om mig själv...
För att komma till botten med dem fick jag vända mig till min kära pojkvän...så han har snickrat ihop några egna...

1. Om jag tar ett kex, eller något annat som smular, så har jag en tendens att bryta upp det här kexet i flera delar...Gärna tar jag kexet och bryter det över bordet, så att det smulas där...går iväg med kexet, så det smular längs vägen, knäcker på ett nytt ställe...och så fortsätter jag..så att man kan följa en liten smulstig...Det här var min värsta ovana enligt markus...(och man vet ju att han överdriver)

2. jag har för vana att sätta mig vid datorn när jag kommer hem. Och inte sällan försvinner alldeles för mycket tid utan att jag märker det!

3. När jag är ensam hemma talar jag med mig själv, men bara på engelska...?

4. Jag har ovanan att öppna post och om är viktiga papper, som tråkiga bankpapper "förvarar" jag dem länge på hög på skrivbordet istället för att sätta in dem i pärmen på en gång...(driver också markus lite till vansinne)

5. När jag har varit på resa drar jag mig flera dagar för att tömma resväskan. Det är det första Markus gör när han kommer innanför dörren...min ligger fortfarande kvar på golvet efter helgens resa...

6. usch, jo det är sant... ibland biter jag på naglarna. Men oftast bara när jag blir stressad, som under tentaperioder...

7. svårt att definiera om det är en ovana...men jag kan ibland få infall att städa alldeles frenetiskt...nästan autistiskt noggrannt...vänder ut och in på saker och vräker ut saker från sina skrymslen för att få ställa in dem igen och fåen fräshare känsla... väldigt tidskrävande...

8. Är dålig på att ringa upp folk som har ringt, jag gillar inte telefonsamtal...jag är mer en sms-människa...
'
så...

nu vet jag inte riktigt vilka som läser det här så jag utmanar den som känner sig manad!:) Erkänn gärna under kommentarer...-så kanske ja publicerar dem sen;)

Inga kommentarer: